Business Hive 2025

Od 14. do 16. marca 2025, je na Ekonomski fakulteti potekalo že 14. zaporedno tekmovanje Business Hive, ki ga organizira študentsko društvo Management Group. Business Hive je mednarodno tekmovanje, ki združuje študente iz različnih držav in smeri. Udeleženci, vključno z ekonomisti, inženirji, matematiki, IT razvijalci, oblikovalci in kreativnimi misleci, sodelujejo pri reševanju resničnih poslovnih izzivov, in v manj kot 72 urah zanje nadejo rešitve.
Cilj tekmovanja je podjetjem ponuditi inovativne ideje, in jih povezati z ambicioznimi študenti. Najboljše rešitve so nagrajene, izstopajoče ekipe pa dobijo priložnost, da svoje ideje razvijejo v sodelovanju s podjetji. Poleg tekmovalnega dela, Business Hive ponuja tudi številne delavnice, mentorstva in priložnosti za mreženje, kjer se študenti povežejo z uspešnimi poslovneži, start-up podjetniki in kadrovniki iz priznanih podjetij.
Business Hive sta na uvodni prireditvi otvorili vodja Business Hive-a, Zala Zakojč, ter predsednica društva Management Group, Maruša Šmid, ki sta govorili o pomembnosti tekmovanja, in ponudili namige, kako se najbolje podati vanj. Sledil je nagovor dekana Ekonomske fakultete, prof. dr. Tomaža Turka, ki je poudaril pomembnost ponujanja priložnosti mladim in študentom zaželel srečo pri reševanju izzivov. V nadaljevanju so imeli udeleženci priložnost poslušati delavnico javnega nastopanja, ki jo je vodil Boštjan Romih. Za predstavitve rešitev podjetjem, so potrebne dobre retorične sposobnosti. Skozi dobro zasnovano predstavitev, in tudi malo humorja, je g. Romih študentom tako podal številne nasvete in trike za bolj prepričljiv, zanesljiv in samozavesten javni nastop.
Po uvodnih nagovorih in delavnici, je končno nastopil čas, da podjetja - Sandoz/Lek, Atlantic Grupa, Ey Parhtenon, Spar, Ixtlan Team, ter Knauf Insolation - udeležencem predstavijo izzive. Vsako od podjetij je udeležencem ponudilo skrbno zasnovan izziv, relevanten za čas in družbo v kateri živimo. Udeleženci so imeli nato 72 ur časa za pripravo rešitve. Izzivi so vsebovali vse od iskanja inovativnih rešitev, pripravo trženjskih planov, pa do dolgoročnih ekonomskih strategij. Po uvodnih nagovorih in delavnici, so udeleženci končno izvedeli za svoj izziv, v dvorani pa se je tako že občutil rahel občutek nemirnosti, saj so se udeleženci takoj lotili razmišljanja in strategije.
Po treh intenzivnih dneh reševanja izzivov, sodelovanja in izmenjave idej, so ekipe s svojimi inovativnimi rešitvami in poglobljenimi analizami navdušile tako mentorje kot predstavnike podjetij, ki so pohvalili visoko raven strokovnosti in kreativnosti študentov. Zaključni dogodek je postregel z vrhuncem tekmovanja – predstavitvami najboljših rešitev in razglasitvijo zmagovalcev. Vsako podjetje je izbralo zmagovalca izziva, ekipa pa je ob tem prejela 1000 € denarne nagrade in referenčno pismo. Referenčna pisma so poleg nagrajenih ekip prejeli tudi ostali udeleženci. Prav vsi pa so domov odšli z dragocenimi izkušnjami, boljšimi sposobnostmi timskega dela, ter mrežo novih kontaktov.
Business Hive tako ne ostaja le tekmovanje, temveč tudi odskočna deska za ambiciozne študente, ki želijo stopiti v poslovni svet in soustvarjati prihodnost gospodarstva. Navdušenje, energija in povezovanje, ki so zaznamovali letošnjo izvedbo, potrjujejo, da Business Hive ostaja eden izmed najpomembnejših dogodkov za mlade talente in podjetja, ki iščejo inovativne rešitve.
Avtor članka: Filip Geržina