Kdo se vpisuje na računovodstvo? Etične predispozicije dodiplomskih študentov računovodstva

Avtorji:
- Tamara Poje, Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta
- Mina Ličen, Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta
- Maja Zaman Groff, Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta
Ključne besede:
računovodstvo | izobraževanje | etika | moralna presoja | smer študija
Kakšen je namen raziskave in kakšno raziskovalno vprašanje ste si zastavili?
Namen študije je raziskati etične predispozicije študentov računovodstva, jih primerjati s predispozicijami študentov drugih poslovnih smeri ter orisati njihov vpliv na moralno presojo. Razumevanje teh predispozicij je ključno za učinkovito poučevanje etike v računovodstvu.
Katere so ključne ugotovitve vaše raziskave?
Študija razkriva specifične etične predispozicije študentov računovodstva, zlasti večji vpliv moralnih filozofij egoizem in kontraktualizem na njihovo moralno presojo.
Kaj vas je v procesu raziskovanja presenetilo?
Postavili smo hipotezo, da študenti, ki se vpišejo na računovodstvo, zaznavajo moralno vprašljiva dejanja kot bolj neetična v primerjavi s študenti, ki se vpišejo na druge poslovne smeri. Presenetilo nas je, da na tem področju med študenti računovodstva in študenti drugih poslovnih smeri niso bile ugotovljene razlike v moralni presoji.
Katerim ciljnim javnostim vaše ugotovitve koristijo in kako jih lahko uporabijo?
Rezultati študije so pomembni predvsem za učitelje računovodstva, saj nakazujejo ciljna področja v okviru izobraževanja o etiki v računovodstvu, ki zahtevajo posebno pozornost.
Cilji trajnostnega razvoja (SDGs), ki jih članek nagovarja:
- SDG 4 – kakovostno izobraževanje
- SDG 8 – dostojno delo in gospodarska rast
- SDG 9 - industrija, inovacije in infrastruktura
Prispevek je objavljen v:
Journal of accounting education (ScienceDirect)
Vsebina prispevka je prosto dostopna na povezavi:
Who enrolls in accounting? Ethical predispositions of undergraduate accounting students