
Magistrsko delo
Opis predmeta
CILJ: Študent pod vodstvom mentorja/mentorice v
okviru Navodil za izdelavo zaključnih nalog samostojno
izdela magistrsko delo in ga zagovarja. Cilj je razvijanje
samostojnega, kritičnega in etičnega načina dela in
pridobitev sposobnosti pisnega in ustnega
komuniciranja strokovno-znanstvene tematike
KOMPETENCE: Po vsebinski plati študent pri pisnih
izdelkih izkazuje, da: • Zna prepoznati in opredeliti
raziskovalni problem. Pri tem izhaja s področja (ali več
področij) preučevanja, jasno opredeli izbrano temo in
postavi raziskovalna vprašanja, na katera želi podati
odgovore, oziroma raziskovalne hipoteze, ki jih želi
preveriti. • Izkazuje poznavanje teoretičnega ozadja
obravnavane tematike. • Izbere in ustrezno uporabi
primerno analitično metodo in tehniko: kvantitativno
in/ali kvalitativno. • Izkaže sposobnost povezovanja
teorije in empiričnih/praktičnih ugotovitev. Pri tem
izhaja iz uveljavljenih teorij in razvije
praktične/empirične rešitve in z vidika rezultatov
empiričnega preučevanja ovrednoti podane teoretične
osnove. • Izkaže sposobnost kritičnega razmišljanja. •
Zna povzemati ključne ugotovitve in nakaže, kakšne so
njihove posledice za zainteresirane javnosti. • Se zaveda
omejitev svojega dela in na tej osnovi ponudi priložnosti
za prihodnje raziskovanje. • Je pri delu samostojen in
izkazuje ustvarjalnost ter motiviranost za iskanje rešitev.
• Deluje v skladu z raziskovalno etiko ter posveča
ustrezno pozornost navajanju virov. Pisne
komunikacijske spretnosti vključujejo naslednje
elemente: • Tekoč in organiziran tekst: študent smiselno
razvije ideje, jih logično organizira v odstavke in jih
poveže z učinkovitimi prehodi ter povezovalnim
tekstom. • Podaja argumentirane trditve, podprte z
objektivnimi in subjektivnimi dokazi, ter učinkovito in
jasno razpravlja. • Namen in cilji: Študentove odločitve o
osredotočenju, organizaciji, stilu, in vsebini v popolnosti
odražajo namen in cilje samega dela. • Tabele in slike:
Študent uporablja tabele in slike kadarkoli, kjerkoli in na
način, ki dodaja informativno vrednost bralcu. •
Jezikovna ustreznost: Študent izkazuje tekočo uporabo
besed, učinkovito in stilsko primerno izražanje v
slovenščini ali angleščini, in uravnoteženo uporabo
stavčnih struktur ter stilsko ustreznost (strokovno
oziroma znanstveno izražanje namesto poljudnega). •
Uporaba APA sistema navajanja bibliografskih referenc:
Študent uporablja APA sistem navajanja bibliografskih
referenc na način, kot je predstavljen v dokumentu z
naslovom »Navodila za izdelavo zaključnih nalog«. Ustne
komunikacijske spretnosti pa se nanašajo na naslednje
elemente: • Vsebino ustne predstavitve: Študent
uporablja ustrezno mero in izbor ključnih, poslušalcu
najzanimivejših in najrelevantnejših dejstev. •
Celovitost, povezanost in organiziranost: Študent jasno
navede in razvije temeljno tezo dela, specifični
ilustrativni primeri so relevantni in podpirajo tezo,
zaključek je jasen, avtor nadzira prehod z ene ideje ter
medija na drugo/drugega, predstavitev je smiselno
zaokrožena in dobro organizirana. • Ustvarjalnost, inovativnost in uporaba večpredstavnosti (multimedije):
Študent uporablja izvirne načine predstavljanja vsebine
dela, presenečanje poslušalcev z nekonvencionalnimi
rešitvami in sposobnost pritegnitve pozornosti
poslušalcev ob hkratni povezanosti s tematiko in
bistvom dela. Ustne spretnosti (slovensko ali angleško):
Študent izkazuje naslednje kompetence: • Jasno
izražanje, uporaba primerne glasnosti in tempa govora,
vzpostavitev stika z občinstvom, izžarevanje navdušenja
in zanimanja za obravnavano tematiko, izžarevanje
samozavesti ter učinkovito vodenje razprave. •
Upoštevanje časovnih omejitev: Za predstavitev
predvidenega časa študent ne preseže za +/- dve minuti.
(Povzeto po Škerlavaj, M.: Učni cilji, ki jih na vseh
stopnjah študija na Ekonomski fakulteti Univerze v
Ljubljani zasledujemo pri pripravi in predstavitvi pisnih
izdelkov. Ljubljana: Ekonomska fakulteta, 2009.)
Vsebina predmeta
Vsebina magistrskega dela je odvisna od programa in ekonomskega oz. poslovnega področja. S pripravo in zagovorom magistrskega dela študent poglobi znanje izbranega področja in tematike, se nauči kritično uporabljati dostopne vire in literaturo ter ovrednotiti izbrano vsebino magistrskega dela.